Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArredondo, Daisy E.; Rucinski, Terrance T.
TitelUsing Structured Interactions in Conferences and Journals To Promote Cognitive Development among Mentors and Mentees.
QuelleIn: Journal of Curriculum and Supervision, 13 (1998) 4, S.300-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0882-1232
SchlagwörterAdult Learning; Cognitive Development; Dialog Journals; Educational Administration; Elementary Secondary Education; Graduate Students; Graduate Study; Higher Education; Journal Writing; Mentors
AbstractExamined effects of structured interactions in conferences and journals on the cognitive complexity of adult educators. Subjects were 11 graduate students enrolled in an educational leadership class (mentors), paired with 11 colleagues selected from student work sites (mentees). Final journal entries revealed evidence of movement toward the upper stages of reflective judgment and higher levels of moral reasoning. (54 footnotes) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Curriculum and Supervision" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: